Ukończyła pięcioletnie studia na kierunku pedagogika specjalna, specjalność: logopedia w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
W 2016 r. ukończyła trzysemestralne studia podyplomowe na kierunku neurologopedia na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Odbyłam półroczną praktykę w Międzynarodowym Centrum Słuchu i Mowy w Kajetanach.
Alina Dąbrowska od 13 lat roku prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną w warszawskich szkołach i przedszkolach (także integracyjnych) gdzie spotyka się z różnorodnymi formami zaburzeń w rozwoju mowy. Ostatnio jej zainteresowania zawodowe krążą wokół tematu pracy manualnej z pacjentem w obszarze ustno-twarzowym, pracy z noworodkami i niemowlętami z trudnościami w karmieniu, rozszerzaniu diety. Bliska jest jej filozofia holistycznego spojrzenia na trudności pacjenta, komunikacji NVC (Porozumienie bez przemocy wg Marshalla Rosenberga) oraz Rodzicielstwa Bliskości.
Uczestniczyła w następujących kursach, szkoleniach:
-Stymulacja traktu ustno-twarzowego
-Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii – kinesiotaping medyczny
– Integracja sensoryczna w logopedii
-Metoda werbo-tonalna
– Symultaniczno – Sekwencyjna Nauka Czytania
– Jak pomóc dziecku z afazją wczesnodziecięcą
– Zrozumieć autyzm w ujęciu HANDLE- I stopień
– kurs Kinezjologii Edukacyjnej Paula Dennisona (I, II st.)
– konferencja ,,Wczesna interwencja logopedyczna’’
-Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach duchu Rodzicielstwa Bliskości
Prywatnie jest mamą dwójki wysoko wrażliwych dzieci, wielką fanką kawy, książek biograficznych i psychologicznych.